Schrijf met elkaar zo veel mogelijk brieven en kaarten: Write for Rights!

Er zijn mensen in landen als Saoedi Arabië, Egypte of China die worden opgepakt omdat ze een andere mening hebben dan de regering. Andere mensen worden onderdrukt of ernstig gediscrimineerd. Amnesty probeert de gewetensgevangenen vrij te krijgen en te zorgen dat mensen worden beschermd. Door regeringen onder druk met te zetten met zoveel mogelijk brieven en handtekeningen van vrijwilligers zijn er heel veel resultaten behaald. Help mee met het bestoken van presidenten en ambassadeurs en organiseer een schrijfactie op jouw school: 'Write for Rights'. Amnesty helpt je met de onderwerpen, voorbeeldbrieven en adressen. Alle benodigde materialen zoals posters, schrijfblokken, enveloppen en pennen ontvang je ook via Amnesty Educatie voor deze stage.

Bespreek met je stagecoördinator of mentor of je deze stage op school kunt organiseren. Je kunt de schrijfactie doen op één dag, maar je kunt het natuurlijk ook iedere vrijdagmiddag doen in de kantine of tijdens een les Engels bijvoorbeeld. Het gaat er om dat jij met heel veel medeleerlingen op jouw school zo veel mogelijk brieven schrijft.

Schrijf en teken met zoveel mogelijk leerlingen! Kortom: scoor zoveel mogelijk krabbels.

Vind jij dit een leuke maatschappelijke stage? Mail naar mas@amnesty.nl voor het stappenplan en de materialen. Bestel alles wel minimaal 2 weken van te voren zodat je alles goed kunt voorbereiden. Ook voor vragen kun je mailen naar mas@amnesty.nl.

Doe je liever iets ander voor Amnesty? Je kunt ook les geven of geld inzamelen.