Leer ze 'n lesje kinderrechten!

Geef een les op een basisschool over kinderrechten en mensenrechten. Leuk om op je eigen oude basisschool een keer voor de klas te staan. Je geeft de les aan groep 7 of 8 met behulp van kosteloos lesmateriaal van Amnesty. Want voor een wereld waarin de mensen- en kinderrechten worden nageleefd, moeten zoveel mogelijk mensen weten wat hun rechten zijn. Daarom geven Amnesty vrijwilligers leuke en interessante lessen die jij nu ook kunt geven. Je bent er ongeveer 14 uur mee bezig want je moet je goed voorbereiden.

Maak een afspraak met de leerkracht(en) van de basisschool waar jij op hebt gezeten. Vertel dat je graag een les over kinderrechten wilt geven. Misschien is het zelfs mogelijk om de les aan verschillende groepen te geven, zodat jij meer dan één les geeft als maatschappelijke stage. Dan kan je de uren die je daaraan besteed ook rekenen voor je stage. Het is ook mogelijk om deze stage met z'n tweeën te doen als dat van jouw stagementor mag.

Zodra je zeker weet dat jij de kinderrechtenles mag geven op een basisschool kun je via Amnesty Educatie alle materialen en het stappenplan aanvragen. Je ontvangt dan: materiaal ter voorbereiding van jouw les; kant en klaar lesmateriaal met een leuke aflevering van Klokhuis; informatieboekjes voor de leerlingen over kinderrechten; een poster over kinderrechten; en je kunt de leerlingen meteen in actie laten komen door met elkaar een kaartje te schrijven en tekenen voor iemand die ten onrechte gevangen zit.

Lijkt dit jou een leuke stage? Mail naar mas@amnesty.nl voor het stappenplan en de materialen! Mail en bestel de spullen wel minimaal 2 weken van te voren zodat je alles op tijd ontvangt en je je goed kunt voorbereiden.