Organiseer een feestje of zamel op een andere manier geld in!

geef een feestje voor mensenrechten

In tientallen landen ter wereld komt kinderarbeid voor, wordt gemarteld of zijn de arbeidsomstandigheden heel erg slecht. Veel landen houden zich niet aan de mensenrechten. Geen reden voor een feestje... Maar om onderzoek te doen naar misstanden, acties te voeren en voorlichting te geven heeft Amnesty wel geld nodig. Amnesty neemt namelijk voor onderzoek en acties geen geld aan van de overheid, omdat het dan minder makkelijk is om kritiek te hebben op die overheid. Het geld van Amnesty komt van leden, donateurs en van mensen die de opbrengst van bijvoorbeeld een feest, een filmmiddag, een markt of een sponsorloop aan Amnesty geven.

Jij kunt zelf een manier bedenken om iets te organiseren waarmee je geld kunt inzamelen. Je kunt bijvoorbeeld cupcakes bakken en vragen of je ze in de kantine op school mag verkopen, of met jouw klasgenoten zelf leuke spullen maken die je weer verkoopt op school of aan ouders. Je kunt ook een filmmiddag organiseren en entreegeld vragen of een sportclinic waarbij je inschrijfgeld vraagt. Je mag alleen niet zomaar langs de deuren om om geld te vragen. Verder kun je zelf zo creatief zijn als je wilt.

Lijkt jou dit een leuke stage? Overleg met jouw stagecoördinator of docent waar, wanneer en hoe jouw inzameling kan plaats vinden. Mail naar mas@amnesty.nl en je ontvangt van Amnesty wat tips en eventueel wat materialen. Ook voor vragen over deze stage kun je mailen naar mas@amnesty.nl